| Galeria PJH |

Thursday 26 April 2012 0 comments
GALERIA PJH? ouch, ramai menyangka ia terletak di bangunan PJH, bertentangan dengan Masjid Putra, Putrajaya ( Masjid warna Merah)... jawapan dia ABSOLUTELY WRONG...hehe..

bagi penduduk Putrajaya, ni aku tunjuk building dia, may b korang dh selalu sgt perasan, tp tak tau bangunan tu dah berfungsi..hheh

Lama dh bangunan ni siap, tapi tak beroperasi.
agak2 dah boleh cam ke kalau tgk building ni? kt P4, Main road menuju ke PICC

Untuk org2 yg berada di luar Putrajaya, dan xsure tempat ni kat mana, sbb dlm google map pn dia belum memunculkan diri lagi, tak surela dlm GPS korang leh jumpa..lau nk cari dlm GPS, set cari alamat ni :
Lot 29, Jalan P4W Presint 4 Persiaran Perdana 62100 Putrajaya.
Kot korang still tak jmpa gak, meh tgk map bawah ni..ehehe..credit to sumijelly for d map :)


Kesiannya opis aku, xmasuk pon dlm map ni..ish ish ish...btw, di sebelah kiri tu menuju ke PICC dan dari sebelah tu dari bulan MASJID PUTRA atau Pejabat Perdana Menteri. so, harap benda ni dapat membantu la korang mencari tempat di mana letaknya Galeria PJH ni.

Apa ek ada sebenarnya kt Galeria PJH ni? setakat 26 April 2012 :
Macam2 ada, walaupun tak brapa nk macam2 <---- klik kt cni, tgk apa je yg ada..heeh

Kenapa ek tetiba aku nk citer pasal Galeria PJH ni? huhuh...owh, cite dia senang je, td aku g lunch kt PADI HOUSE. Actually takde plan pon, tp disebabkan Anis dok tanya² aku, nk lunch mana ni? tetiba aku teringat blog sumijelly tu yg sebut pasal makan di Galeria PJH. cmne aku leh jmpa blog tu citer pasal makan kt Padi House ek? smuanya sebab Anis yang terkinja2 sangat nk pergi apa tah, pasal Cloth Diaper. Pakai Cloth Diaper kt budak sama masa diseluruh dunia..tah la, xingat apa nama event tu, tp event tu mmg buat kt ctu. bile dia sebut Galeria PJH je, terus dlm kepala aku ingat bangunan PJH..haha..tu yg google dulu, nk make sure, so, blog sumijelly ni la membantu aku...heheh..tu pun sbb dia citer dia makan kt Padi House. k la, malas panjang merapu, aku pendekkan lagi. aku pon smpi la di Galeria ni, cari parking, aku tak jumpa mana Parking dia, tgk byk kereta parking haram merata2, aku expect mmg xde parking la tu..so, sumbat je la kete parking.. kelakarnye, anis failed parking kereta secara parallel..hahaha

OK, dh smpi, tak ramai gak la lg masa tu, agaknya sbb kitorang keluar awal around 12.45pm kt sana, so, senang carik seat. duduk je terus dia bg menu :


disebabkan dia nk tarik pelanggan, dia pon menggunakan taktik cm McD dan Fast Food lain.
Ada lunch set gitu. senang aku nk pick.hehe
Dah tgk Lunch Set menu ni, dh malas dh aku bukak buku menu dia yg tebal tu, aku pick Fish & Chips yang berharga RM 17.90 dan anis pick Cincinnati Fine Way berharga RM 15.90. dalam Lunch Set ni, dia sertakan bersama Soup Of The Day dan Ice Lemon Tea. OK la, dh kire saving kt air la tu..hehehe


Sementara tunggu order, mcm biasala, aku ni kan gatal dgn iCamera aku..bukannya iPhone dah..hahaha, so pe lagi, snap sana, snap sini..hehe

ri ni anis pakai tepung gomak, tu putih semacam je..heheh..tgk bground, cantik kan? hehe
Restaurant view dr seat aku
another view, still dr seat aku, mst pasni korg nk duduk kt seat aku ni kan lau g sana..hahaha
Tuan tanah nk gak masuk gmbr..
alahai, tersipu2 lak mama izz ni..hahaha
Ops, food anis dah sampai la..huhuh..ni la yg berharga RM15.90 tu :P
Fish & Chips aku pon dh smpi..

Lepas sampai je food, terus tak ingat dh nk amik gmbr..lapor sgt kot..hahah, nk amik gmbr bil pon tak tersempat gak..btw, total aroun RM33++ la...kire ok gak la kan for 2 person? mahal lagi kalau makan kt The Garden Alamanda yang penuh lalat tu..hihihihi :P jgn mara naaaa~....

The End







0 comments:

Post a Comment

 

©Copyright 2011 love.is.in.the.air | TNB