Kuala Lumpur Photography Fest

Saturday 8 October 2011 0 comments
Kuala Lumpur Photography Fest ( Festival Fotografi Kuala Lumpur ) yang tiap2 tahun mengumpulkan ramai fotografi dari seluruh Malaysia. Macam biasa, KLPF diadakan di Mid Valley Exhibition Centre dan tahun 2011 ini, ia berlangsung dari 7-9 Oktober 2011.
Dah lama aku alert benda ni sbb aku ada target utk beli bbrp barang n survey price. My main target ialah beg yang memudahkan aku moving around dan senang utk aku changing lens 70-200mm dgn 10-22mm aku.

So pg smlm (jumaat - 7 oktober 2011), bos aku ada mintak quotation n spec utk kegunaan ofis pada masa hadapan. aku cakap bos, part fotografi aku agak arif, tp part video ni aku perlu bertanya2 kepada org atau vendor..kebetulan lak jatuh pada hari KLPF, so aku cakap aku nk g sana n tanya exhibitor apa keperluan utk equipment lain2 utk video ni. So, bos bg kebenaran utk aku g KLPF walaupun pada asalnya aku nk g KLPF ni ari sabtu (ari ni - 8 oktober 2011).

What is KLPF all about? KLPF ialah festival yang menghimpunkan semua brand penjual kamera dan juga kedai2 yg berkaitan kamera dan equipment. so, ramai dtg cni utk dptkan harga discount..ia ibarat PC Fair, org dtg fair utk dptkan harga runtuh, cmtu gak lak KLPF ni, tp utk barang2 kamera lak :)



so, to those yg baru nk berjinak ataupun kaki kamera yg xpernah tau ttg kewujudan KLPF ni, leh tgk kt sini dia pnya jadual sepanjang 3 ari berlangsung :)

Apa yg aku beli smlm instead of g survey part video equipment ek? Ok, d 1st thing i bought is LensCase Vanguard, disebabkan aku target benda yg senang utk tuka2 lens kan? so, aku amik d big Lens Case yg leh fit 70-200 aku...1 mission sukses, then aku ternampak lak Dual Strap yg aku rasa may be useful lau buat job nnt, pakai 2 body with 2 lens, while Lens Case just to put another extra lens...aku sapu la dua2 tu..both price come together for RM 150...bargain? not sure as i not survey too much booth yet. then terus lg, aku smpi lak kt booth dgcolor. mcm2 aku tgk rasa nk beli sbb harga dia sgt irritating :P 1st aku beli kt dcolor ialah battery case..lama gile aku cari, baru jmpa..hehe..berikut ialah senarai yg aku borong kt DGColor :
1. Battery case = RM 3
2. Lens Cap 52mm for 50mm aku = RM 6
3. Neoprene Strap = RM 15

antara benda lain yg tegugat aku tgk ialah RODE videomic agak murah = RM 270 kalau tak salah aku..hehehe..simpan je niat smpi ada benda lain yg aku nk beli lg...apa yg aku nk beli lg? hehehe..tunggu post seterusnya..siap aku posing guna bnda tu ok :P

0 comments:

Post a Comment

 

©Copyright 2011 love.is.in.the.air | TNB