{ mysterious in d house never sleep }

Monday 3 December 2012 0 comments
Assalam,

as i mentioned dlm fb...i thought the mysterious hav just gone, but unfortunately, it happen again last Saturday night ( 1st December 2012)....
opss, back to malay language la, heheh..sbb blog ni utk kawan2 aku je, kawan2 aku smua bole cakap bhs malaysia, so prefer in malay language ;)

ok, back to d topic..ari sabtu, malam ahad lepas tu, aku dgn izz je ada kt rumah, as always, aku akan cuba tidurkan izz seawal mungkin. malam sebelumnya (hari jumaat, malam sabtu) dia tidur lewat sgt, around 12-1am (aku pn xingat sgt). seingat aku, aku cuba tdo kan dia awal juga, tutup lampu,tutup tv, xde any light pn..tp dia insist xnk tidor awal. Owh, tak tau kenapa..pastu dlm baring2 dia, sibuk tunjuk tunjuk..rasa berdebar ada (maklumlah smua dh gelap), tp aku agak dia just nk g somewhere je, so aku bangun, pasang 1 lampu kecil, dia pn bangun, then tunjuk2 balik ke arah bilik dia (adehhh..lama dh dia xmasuk bilik ni...erm, 2-3 months gak la kot, n smua mainan dia aku smpn sini n even dia pn xpnah masuk dh bilik ni utk main truck, bola, musical toy dia..), so aku berlagak berani (kena berani beb demi anak), dia pn masuk bilik, aku ingat dia nk tidur balik dlm bilik dia, aku bawak la blanket ngn bantal masuk dlm bilik n try to clean up dia pnya baby cot (mcm la muat lg). tp, dia xde rasa nk tidur pn, just nk main je (bunyi truck tu aku xpnah off, sama je dgn musical toy dia tu, pn xpnah off), so just switch on d light everywhere in d house n biarkan je dia main dlm tu, aku angkat baju dr ampaian dan lipat baju kt hall.

then dia bawak truck tu nk masuk ke hall, tp memandangkan jalan dh sempit sbb aku letak drawer dgn pagar dapur kt ctu, izz stuck n just left d truck kt tgh jalan (harap korang leh la imagine :P) then dia lepak dgn aku smbg tgk tv, smpi around 12++, aku paksa dia tidur walaupun dia insist tunjuk2 nk g main lg KOT. kali ni aku biarkan 1 lampu kecil di balkoni menyala, dia nk gak bangun, aku start mara suruh tdo (mara bukan nada yg keras, tp tegas), izz akur, dan dalam 5-10 minit dia dh tertidur. Alhamdulillah.

ok, back to ari sabtu, aku just nk related kan dgn misteri rumah aku ni...
izz masuk skali tghari tu kt bilik dia just nk main truck..aku keluarkan truck kecik (yg xde sound, letak di hall), then just left him play alone kt bilik tu sbb ada bbrp lagi mainan dia..just clean up some mess kt bilik dia, cuci bantal n sarung bantal...ok, kite skip cite whole day sabtu tu, kite terus ke cite misteri ni...

ok, saturday aku byk bawak dia keluar n pergi alamanda, dlm kereta dh hanyut keletihan, tp smpi umah, tetiba jek aktif (mmg budak2 cmtu kan...dpt tdo sekejap pn dh bole recharge), so aku smpi around 8.00pm ++. since dia dh kenyang makan kt alamanda tu, aku just bg ubat je mlm tu, then just left him play around,lebih kurg 9.45pm++, izz nmpk letih. so aku pn tepuk2 dia suruh dia tido (again dgn paksaan, xnk dia tdo lewat2 lg, nada tegas aku mmg buat izz slalu respek/gentar kt aku, niat aku bukan nk mara/takutkan dia, cukup sekadar dia hormat dan dengar kata aku), walaupun dia masih lg menunjuk2 nk bangun g main, aku just hugging je dia, (izz xsama cam dulu, growing up perhaps, dulu dia suka kalau aku tido sentiasa pelok dia, skrg dh pandai menolak, panas/rimas agaknya...biasalah, dh besar skit...ada la memberontak..) so, just left him to try get a sleep. finally dia tido before 10pm.

Oppsssss.. izz dh tido, tp apa yg misterinye ni sgt kan? WHAT THE MYSTERIOUS IS...

around 11++ dia dh start dh...dh mula dh.. blom kol 12 lg, dia dh main2...masa tu rumah aku dh gelap, just cahaya dr kaca TV Sony Bravia 32" aku yg dh lapuk tu je. masa tu watching Liverpool match..tetiba, 2 musical toy dgn truck berbunyi serentak...ouchhhhh... bole plak bebunyi tengah2 mlm ni dah kenapa? sebelum ni tak pernah pn aku off sound any toys ni. truck berbunyi pasir turun, then bunyi hon, another toy dh siap nyanyi2, another toy dh siap bunyi enjin...aihhhh..apahal ni.. kuatkan hati, aku bgn, cakap dlm hati, ko ni nk apa lg ni???!!!
just bangun, switch on d lamp, then switch off all d musical toy mlm tu, xnk aku dia berbunyi lg tgh2 mlm..izz dh tidur kot, suasana sunyi sepi je. (paham2la bile sepi, cmne music yg slow pn leh jd kuat gile), so mlm tu mmg xde gangguan apa2 la, tp yg a bit weird sbb izz wake up 3 times tanpa nk susu or do anything, just crying, but once him realized that i just beside him, him just ok...ouchhhhh...tolonggg la mlm ni jgn ada apa2 lagi..tah2 emosi/hati aku ni je kot..tah2 xde apa2 kan? ermm...cuma yg misteri tu naper 3 toys bunyi serentak setelah lama kt rumah tu, dia xpnah bunyi pn...haihhhh~



0 comments:

Post a Comment

 

©Copyright 2011 love.is.in.the.air | TNB