kisah gangguan makhluk halus siri 02

Wednesday 9 May 2012 0 comments
Assalam dan bismillah.

Tq to those yg mengunjungi blog aku untuk tahu tentang kisah gangguan makhluk halus siri 01 and ramai yg keep pushing me to continue siri 02 atau terus to d conclusion...nampak benar menghantui korgkan mana yg nk tau d nx episode or ending story ni...hurm, btw...what can i say for d moment, it's not ending yet till i really satisfied with the outcome.

so, disebabkan ramai sgt nk tau sambungan kisah siri 01, sini aku bg sedutan dr siri 01 :

"Sepanjang kt alamanda tu izz hepi sgt sbb kitorg LUNCH+dinner pon kt noodle station, so, playground kt sebelah dia je. Selesai urusan dinner+g carre4 mencari cabinet+beli kopi setabak around 6.30pm, memandangkan izz dh start tenyeh mata mengantok, kitorg decide nk terus balik...

Sampai je perkarangan Apartment kitorg, radio klasik nasional dh kedengaran azan berkumandang, dlm hati, Ya Allah, just nice je smpi dh azan.hurm, tawakkal je la bwk izz naik ke tingkat 12 tu nnt. So, aku bg Anis dgn Izz naik dulu sementara aku mencari parkir. Sampai kt rumah, aku tgk, izz dh masuk tdo dlm baby cot kt blik dia..aku biarkan dulu, solat maghrib, tgk tv..dlm sejam je dia tdo, dia bangun nangis cm biasa mintak diangkat..so, mlm tu cm biasa je laa....cerita yang peliknya akan sambung di SINI"

nota - orang kata jgn terlalu hepi sgt, nak2 lagi time dh nk maghrib..nnt adala yg tak kena tu.

OK, sambung part siri 01 :
bila dia bangun maghrib tu, dia start rengek...tp cm biasala bg aku, sbb sblm ni pon dia mmg kalau bgn awal mlm, dia akan nangis utk ambil dia dari cot... For those yg ada tertinggal part or tak pernah tau yg selama ini kitorg tidorkan dia separate bilik sbb nk biasakan dia tidur seorg diri (may be kalau rajin, aku rasa aku ada upload gambar bilik izz masa baru siap arrangement bilik tu). so, dia dh rengek, aku amik dia nk bawak ke hall cm biasa...(STILL CAM BIASA lagi) sbb dia pnya reaksi bermain smua ok aje....
so, normally lil izz akan terasa ngantok balik around 9.30pm-9.45pm (except kalau ada visitor or our family member yg bertandang, dia akan tido around 10-11pm). so, by 9.20pm kitorg pn siapkan dia cam biasa utk tidur - tukar cloth diaper, tuka baju tidur, lapkan dia dgn air suam bersabun, than hantar dia terus ke bilik.n cm biasa gak tugas aku setiap mlm, sebelum dia dpt tidur, aku akan temankan disebelah dia sampai dia tertidur, or kadang aku bosan, aku teman around 10-15 minit, than terus ke depan tgk tv/main PS3. for early 10-15 minute it's like normal..dia berguling2 smbil menghisap blanket kegemaran dia dan termenung..tp after 20 minutes bit different bila dia duduk n rengek cm nk mintak keluar...hurmm...pelik gak ni....aku tepuk2 belakang n usap kepala dia dan letakkn kepala dia ke bantal lg...dia kembali menghisap blanket dia..tp just for 5 minit je. then dia bgn lg tunjuk keluar..nk keluar la tu...aku angkat dia, dodoikan dia bawak ke tepi tingkap (mlm tu agak panas sbb akhir2 ni cuaca mmg terasa bahang waktu malam di Putrajaya), aku selak langsir, buka tingkap, angin sepoi2 bahasa bertiup masuk ke bilik izz...betul rasa bahangnya smpi angin pn xkuat. terus dengan mendodoi dia, aku letak, tahan 5-10 minit rengek lg, aku dokong lg, dodoi lg, letak lg...dia bangun tunjuk pintu keluar.

mendengarkan izz kerap merengek, Anis pon turut masuk ke dalam bilik lil izz. kali ini dia pulak mencuba nasib. mana la tau, kot lil izz rasa mara dgn aku, xnk aku dodoikan dia. anis dokong, anis dodoi, anis letak. still same.menunjuk2 pintu keluar. so, dalam hati aku kata xpela, izz xngantok lg kot, nk g main dulu. aku pon bawak la dia keluar. masa tu dh around 10.45-10.50pm. kasi dia main kt hall, masih lg ligat, masih lg aktif. kalau sblm ni, normally waktu ni dh dok depan pagar nk masuk bilik dia,xpon menyeret blanket dia kehulur kehilir tanda dah ngntok. Dalam benak hatiku berkata, barangkali kt Taska tadi dia tidur lama kot. Tapi dalam masa sama, kitorg terfikir gak pasal sebelum tu masa balik dah Maghrib. So, decide pasang Surah Ruqyah. (later aku akan terangkan khasiat dan kegunaan surah ni, boleh download/dengar di YouTube ni.) so, sepanjang dia berjaga tu, aku pasangkan surah ni dalam bilik dia.

Aku biarkan 1/2 jam, dia still aktif lg..aku dh rasa sangsi gak, sbb kalau lg lama dia main time2 dh ngntok, dia akan jalan 2-3 langkah, dia terjatuh...ni steady lagi..

Sambung balik pada lil Izz, byk kali aku cuba tidurkan dia, dodoi la, bg blanket, tutup lampu, teman dia, asal aku hantar ke katil dia (baby cot), mst dia menangis tak ingat, aku pon naik blur walaupun surah Ruqyah tadi keep running n dh berpusing2 loop 2-3 kali bacaan. bile aku letak je dia dlm cot dgn blanket dia tu, n aku terus baring sblh dia cm biasa, terus dia terjerit2 smpi kol 11.30am..last2 aku decide biar je la dia main kt hall smpi dia letih betul, so aku pon layan je la tgk tv smbil sesekali teman dia main, aku tgk tv lama skit, dia dh tercongok dpn tv layan gak, (masalahnya, dia betul2 dh depan tv..) terpaksa alihkan perhatian dia..dok layan dia main..around 12.00 am tu, aku dh tutup 1 lampu hall, kasi gelap skit, tp tak gelap habis la.

last2, sbb aku dh kesian kt dia, kali ni aku bawak dia baring kt hall, bg selimut. tapi dia asal baring je dia merengek. hurmmm...aku dh buntu.. aku pon amik air jug, bawak depan, bukak lappie, bukak uTube, search surah Yassin ( aku suka baca Ustad Mishary Al Afasi)...aku kasi habis surah Yassin tu sambil buka penutup jug air tu smbil aku terus menguruskan izz. Habis surah Yassin tu, aku amik air tu, letak dlm botol minum lil izz dan ambil semangkuk air Yassin tu buat sapu2 kepala, muka, cuping telinga dan siku serta tapak tangan. hurm, sepanjang aku sapu semua tu dengan air Yassin, lil izz keep stare on my eyes. (aku tak sure benda tu ke atau mmg dia dh ngntok sgt n pelik apa aku buat lap dia dgn air tu). Tapi seriously, bit scare gak la masa tu, tp aku tawakkal dan kuatkan semangat. nak tak nak, dh jd my responsibility.

selesai je buat2 benda tu, anis kata dia dh ngntok, dia kata lau apa2, stand by gilir2 je la. dia tidur dulu, nnt kalau aku dh ngantok, kejutkan dia pulak. aku pon no problem je, lg pon dia baru habis quarter closing katanya. so, mmg past 5 days dia bz n tdo lewat sgt. bekerja dr pagi smpi ke lewat malam. abis keje kadang2 terus terbongkang.heheh.

so, izz still dgn aku lg, muka dh ngntok, dh letih, letak kt lantai kasi, dia nyotnyot kejap blanket dia, then tak smpi 5 minit dia menangis.. Ya Allah, nk buat apa lg ni, air Yassin tu dh 2 kali refill dia minum. hurm, tekad lg, pasang Surah Yassin tu loop. kali ketiga surah Yassin tu loop, aku dh start dokong n dodoi lil izz, sbb dh dgr hujan lebat diluar sana (no wonder la, panas berbahang sgt mlm tu, rupernya hari nk hujan lebat). Jam menunjukkan pukul 3.05 am dah. aku dokong, aku dodoi dia...dia dh letih, tersandar di bahu aku, tp mata masih tak mau lelap..dia dok diam je...dlm 3.20am aku dh letih aku duduk tersandar, sambil kepala izz disandarkan pulak didadaku. Kilat sabung menyabung mulai kedengaran, tp masih sayup2 bunyi dia, mungkin jauh lg agaknya.
Laptop yang berkumandang suara ustad Mishary mengajikan surah Yassin, betul2 berada di meja depan aku dgn izz. izz makin lama makin kuyu, tp mata belum lg ditutup sepenuhnya...lagi dekat aku dgn meja tersebut, makin kuat kedengaran guruh berdentum dan kilat semakin berkilau mengeluarkan cahayanya. aku dokong izz lari ke bilik izz utk tutup tingkap, aku rasakan kilat tu mcm betul2 berhampiran aku, izz dh peluk erat2 kt bahu aku. Aku cuma mampu berbisik je kt izz, Allah nk tolong izz ni, dia nk halau benda yang kacau izz ni. Disebabkan kilat dan guruh makin galak dan makin terasa dekat, aku kembali ke tempat duduk td, dan sekali lagi letakkan kepala izz di dada aku smbil aku sandar menyondong sedikit supaya dia selesa berbaring atas aku. sekali lagi mata dia dh kuyu mendengarkan ayat2 dr Surah Yassin yg berlagu dr lappie ni.

DUSYUUUUMMMMM~!!!! 1 kilat paling kuat kedengaran, tp izz selambe je bersandar kt dada aku. aku berkata dalam hati alhamdulillah lah dia makin terasa bole nk tidur. tp, tak lama kemudian, tetiba je suara ustad membaca Yassin td terdiam. Pada masa yang sama surah td terhenti, izz yg almost dh nk tertidur, dia duduk atas aku, dan menunjuk2 ke arah laptop dan tergelak2.....gosh, siap tepuk tangan lagi tu...hurmmmm~... aku cakap kt dia dh putus lak, aku cek balik laptop, tgk uTube dh keluar error, tgk kt taskbar, aku perasan dh xde network, sah kilat kuat td smpi hilang aku pnya network..modem problem la ni kot. aku cakap kt dia, takpe, kite dengar je dr handphone papa ye (aku guna data plan, shud 3G working la) aku pon bukak apps Youtube, try search...seminit menunggu, keluar error, mcm tak jmpa je..hurm hurm..aku angkat izz yg nmpk dh mcm tak nk tertidur pun, masuk ke bilik komputer aku. pergi ke modem, off for 10 second than restart balik supaya dia reboot. aku pergi ke depan laptop utk periksa sama ada modem masih working or not, tunggu 1-2 minit, alhamdulillah, dh bernyala2, refresh page Youtube tadi, alhamdulillah lagi, masih boleh lg. aku kembali kepada posisi tadi yang izz almost nk tertidur...3.35am izz mula menutup matanya tanpa ada bunyi menangis atau merengek dan Yassin td terus menerus aku pasang. surah Yassin tersebut akan looping setiap 16 minit utk habiskan surah tersebut. Asal nk looping balik ke mula, aku mst terasa mcm tgn dia bergerak n dia akan move body dia mcm tanda tak selesa. tp bile Yassin dimainkan balik di Youtube, dia akan kembali tidur tenang. Aku decide biarkan keadaan cmtu selama sejam nk pastikan dia betul2 dpt tidur..kalau terbangun pn lepas tu, at least dia dpt rest for an hour.

Cukup sejam, disebabkan posisi aku td adalah untuk beri keselesaan kepada izz, 1 badan aku sakit2 dan lenguh2 juga kebas2. aku terus angkat dia, bawa dia ke bilik aku, baringkan dia kt sebelah anis, dan dia terus tidur (nmpk sgt letih dh dia tu). lepas je antar dia kt bilik, aku keluar balik ke hall, bukak PS3, layan dulu, (sbnrnya nk stand by, kot2 la dia akan terjaga dlm 15-30 minit lg). masa tu dh 4.45am... skit lg dh nk masuk subuh..insyaAllah by d time tiba masa Subuh, dia akan terus dpt tidur nyenyak base on my past experience. smpi masuk subuh, aku dh rasa lega dh kt dada ni...tp disebabkan 1 malam aku tak tidur, aku dh ilang rasa ngntok dan nk tertidur. pukul 6.30am Anis dh terbangun dr tidur, dia keluar tgk aku masih lg terjaga...dia kata kt aku, pergi lah tidur....rehat..dia mara2 aku naper tak bangunkan dia tukar shift. Aku kata sbb aku tau dia lg letih baru habis closing.

aku masuk bilik izz, baring dilantai (ada tilam portable), utk mendapatkan lelapan mata aku pulak. sekejap je aku rasa kot, aku pon dh hanyut...barangkali badan terlalu letih dh kot. 8.30am aku dh terjaga sekejap tgk izz dh kacau aku..hehehe...dia dh dpt tidur selesa la kot mlm tu...harapnye begitu la.

Anis ambil dia balik dr bilik tu, bawak ke hall, aku cek hp, tgk whatsapp mak dgn bapak Anis akan singgah rumah lepas abis jogging pagi tu dan katanya nk tengokkan kereta aku yg tersadai semalam (sila cek siri 01, ada aku cerita pasal kete aku tu). abis baca, aku letak hp bawah bantal, terus aku sambung tidur (letak fon bawah bantal, xmau bising2 dh, aku ngntoookkkkk)...
last2 kol 10.30am aku bangun.

adoiii..panjang sgt la plak siri 02 nih..dh letih2 dh badan aku ni..dh kol 1.12am ni, aku sambung dlm siri 03 la plak...apa jd pada kereta aku yg bapak Anis pergi tengokkan tu and apa yg terjadi pada izz pada mlm kedua pulak....semuanya akan terungkai dalam siri 03....

sori ek, skali lg nk kna suruh korg TUNGGGGUUUUUUUU....jangan biarkan diri anda diselubungi.......blanket izz..hahahahaa....chiow, aku ngntok, nk pasang pagar lak mlm ni ;) caranya ustad kata hari tu, baca surah al-baqarah smpi habis. later dlm siri 03/04 aku akan ceritakan cara2nya k. ;)

thx for waiting n keep visiting n read this story with passion..... ;) love u ols~









0 comments:

Post a Comment

 

©Copyright 2011 love.is.in.the.air | TNB