occa-10-sion...how to say this?

Friday 27 May 2011 2 comments
Occa-10-sion or occaTENsion btol ari ni...too much occasion yg buat aku tension..hahaha
tp xde la smua...some of it aku enjoy sgt, tp setengah tu mmg irritating..hehe...
KADANG-KADANG, hal yang MENYENANGKAN orang lain, akan MENYUSAHKAN orang yang lain pula...SETUJU tak?
nape ek aku cakap cmtu? hurm...sapa tau hujung minggu ni bermula ari jumaat (27 Mei 2011) ada PERHIMPUNAN BELIA 1 JUTA?...mst ramai tau kan?mana taknye promotion dia menggila gak kot...malah, dh mmg terbukti pon walaupun hari ni baru hari jumaat.

Pembaziran melampau untuk RAKYAT adalah sesuatu yang diperlukan oleh SEMUA RAKYAT ke? buktinya, iklan besar-besaran, malahan byk wang ditabur untuk MENGHIBURKAN KEHENDAK RAKYAT....owh gosh, perlu ke bawak 1 juta BELIA (tak termasuk belia yang bawa anak kecil, remaja dan org tua yg dtg skali) ke PUTRAJAYA. aku xtau cmne misi ni nk capai..adakah dr 27-29 ni total dia mst 1 MILLION PEOPLE AROUND Putrajaya, bermakna sehari dia perlu mencapai kepada 300-400 ribu org dtg...mana tak jalan SESAK..dh le banyak JALAN TELAH DITUTUP...ari ni aku balik keje, cm main MAZE (ataupun cm men DAM ULAR)..terasa seronok sgt bersiar2 smbil buat u-turn almost 5 kali gara smua jalan yg aku lalu tutup...dh la byk kali u-turn (bukan aku sorg je u-turn, bersepah lg kete pon sama gak) pastu leh lak pesisir2 putrajaya ni smua jalan dia JAM teruk sbb ramai sgt nk masuk Putrajaya...OWH MY GOD~! last2, dr opis aku di Presint 2 nk pulang ke rumah di P11, aku amik masa 40 minit...HOW RIDICULOUS....


ops, cite pasal occasion lain lak...ada gak la bbrp..1st, pg td aku sblm smpi opis aku call Amir, nk wish GOOD LUCK sbnrnye, sbb ri ni dia ada interview, tp xde lak berjawab...after 5 minutes, dia call aku balik, cakap hujan lebat skrg ni..bih tu ko nk apa amir, tanya aku...dia kata xde lak raincoat, xjmpa2 dia carik..xpela, dekat pnya hal, aku offer diri utk antar dia g tmpt interbiu tu, xjauh mana pon, area P10 je pon..hahaha..so, terus aku gegas g amik dia n drop dia kt sana (intebiu kt ne? mana leh bitau, rahsia..hahaha) dh drop tu, aku gerak la balik opis...dlm kol 11.45am tu, Dept PSA panggil smua org Dept aku sbb ada jamuan...ri ni ari jumaat, tu panggil awal..ti lewat2, mau skip g Solat Jumaat..hehehe :P so, kali ni lak OCCASION dia SUB Dept ni mau blanje makan, katanya atas sbb farewell staff dia 4 orang...hehehe...ok le tu...masa Farewell ni, ada cite best lak, si Amir ni terus dpt good news...dia akan ditawarkan kerja yang dia g interview pg tu..


Alhamdulillah..aku pon tumpang seronok sbb dpt tolong member...benda lain xleh tolong..bg lubang skit masuk keje n anta dia g tmpt intebiu pon jd la..lau x anta, dh tentu xdpt nk g intebiu...hehe...
dh setel jamuan tu, terus g Solat Jumaat kt Masjid Besi (masjid Sultan Zainal Abidin). abis solat runner g Alamanda kejap sbb nk belikan K.F.C. (Kentucky Fried Chicken OK..bukan Kelantan FrEId Chicken)...hahaha...ops, lupe nk cite apsal tetiba nk BELIKAN ek? aku belikan utk OCCASION seterusnya..iaitu FAREWELL for OUR BIG BOSS..ari ni dia lak last day..dh pencen Pilihan lak...aku pon tak tau nk ucap apa..nk Ucap apa ek? TAHNIAH ke? SELAMAT JALAN ke? series blur masa salam dia tadi..heheh :P




so, tu je la occa-10-sion aku..final occasion yg semak dpn opis aku tu la buat aku tension...40 minit aku travel utk 7-8km je...panas panas..hahaha

2 comments:

  • TiTi said...

    itu lar untungnye bekerja di Parcel E, sebab apa? sebab tak rempuh jem, jalan x tutup, berhampiran dengan Alamanda, tak yah buat u-turn 5 kali hahaha si amir interview kat umah KSN ke? :D

  • love.happen said...

    cik jari TEMBAM dan chubby : untungnye plak keje kt P2 ni, nk g apa2 event, ada je parking dekat dan free..xperlu menapak jauh2 atau perlunye amik bas nk smpi ke situ..huhuhu :P

Post a Comment

 

©Copyright 2011 love.is.in.the.air | TNB