1st time lil izz get sick

Thursday 2 June 2011 0 comments
Gosh, just a day we not back to the house n sleep with him, tetiba je dia dh dpt sakit...sian dia bile tgk dia masa balik td...
sambung cite aku sblm ni, tepat 5.30pm je, aku pon cabut dr opis. niat kalau dh rindu sgt tu, mmg apa pon aku tinggalkan dah...Anis dh pesan, balik nnt singgah rumah putrajaya, nnt tinggalkan je kete aku kt cni, balik naik 1 kereta dgn dia je..so, smpi rumah anis still tak abis lg keje dia, aku dh keletihan seharian bekerja (mungkin ada org xperasan kot aku buat keje byk lak ari ni..heheh..) baca surat khabar berita harian jap, tau2 dh nk terlena...tah brapa minit pas tu anis pon selesai dh smua urusan dia...tup tup, dpt panggilan dr mak dia yang mengatakan izz kna cirit birit...


Apa???Izz kna cirit birit? adoi, aku masih lg dlm keadaan mamai terus tersentak...dlm ati kata 1st time lak dia sakit, kna lak parents dia xde disisi..kesiannya dia...dengar cmtu je, Anis terus g solat Asar yang tertunda disebabkan keje yg byk. Selesai solat Asar kiterang pon bertolak ke rumah Kajang.
 Aku dpt rasakan anis risau sgt dengan keadaan lil Izz..mana taknya...berdesup dia memecut vios dia, nasib jugak la jalan xsesak seperti biasa.



Sampai je kt rumah, 1st word yang keluar dr Anis...IZZ MANA???IZZ MANA?? terus je dia ke bilik makan (sbb biasanya bibik dgn Izz kt bilik makan) rupanya mak teh dia yg tgh dokongkan Izz sbb lil Izz mmg dh nk terlena sgt..gara2 makan ubat selsema la tu..terus mak ceritakan keadaan lil Izz dan camne dos ubat nk bg kt lil Izz nnt...aku cuba nk layan Izz, mmg mata dia kuyu sgt, tak larat la tu kot..aku biarkan je dia berehat dulu. Masuk waktu Maghrib masing2 dh duduk kt dapur utk berbuka puasa, lil Izz lak time ni dh tido..aku je la dok baring ngn dia..rasa simpati dan kesian semakin menebal..sayangnye aku kt lil Izz..(teringat aku kt radio hotfm td, bila ada seorg ibu ni membuat panggilan kepada DJ, dia berkata satu wajah yang boleh menenangkan hati ialah seorang ANAK~! walaupun nakal mana pon, mara dia tu, mara dia ni, in d end kite akan kesiankan dia dan rindukan dia...mungkin sblum ni aku xprnah ada perasaan cmtu dan xpnah tau perasaan cmtu cmne. tp bile lil Izz dh wujud dlm hidup kami berdua, itulah apa yg aku rasa sentiasa. setiap kali terpandang wajahnya, aku rasa hepi sgt) dlm aku rs tenang, timbul gak perasaan bersalah, nape la tak balik je smlm. Tp KUASA ALLAH kan, mana kite nk tau..Dia sahaja lah yang lebih mengetahuiNya.

agak lama aku temanggu dan memerhatikan dia baru aku gerak balik g dapur menjamah sikit biskut Chipsmore, kononnye tak nak la makan heavy, last abis 2 keping Chipsmore, aku bedal gak nasi sbb ternampak sardin kicap yg menyelerakan..hahah...

baru kol 8.25pm, lil Izz dah mula kuyu, mungkin sebab susu yang bercampur ubat cirit birit dia tu yg buat dia layu..aku cuba bermain2 dgn dia sblm dia minum dan sebelum dia tido, tp mukanya tiada riak wajah seperti biasa..tidak lagi aktif, dan tidak menampakkan diri yang ceria (dlm hati aku berkata, Ya Allah, cepatlah sembuhkan lil Izz) aku nk sgt dia jd seperti biasa. aku sangat2 RINDUKAN SENYUMAN lil Izz...:(

skrg jam 9.10pm, masih awal lg, tp lil Izz masih lg terlena disebelah aku tatkala aku menulis BLOG ini. kejap2 dia bergerak2 tampak seperti tidak selesa, aku cuba rapatkan monitor Macbook ni ke muka dia (sbb skrg keadaan gelap, dia kan nk tido), ku lihat wajahnya seperti tengah menahan sesuatu.. ku tepuk2 belakang badannya...dia kembali berubah posisi dan terus senyap..mungkin dh jumpa posisi yang dia kehendaki...erm, tah la..ari dh nk ujan..rasa cm byk nyamuk lak skrg ni..nk tutup tingkap dan tirai blog ni dh laa..smbg esok lak ye...kite tgk cmne keadaan lil Izz...:D

0 comments:

Post a Comment

 

©Copyright 2011 love.is.in.the.air | TNB