Am Getting P.H.O.B.I.A untuk Driving

Sunday 12 June 2011 0 comments
gosh...am really sick with this. This early weekend, i really excited after 7-8 months aku dh xpulang ke kampung, baru weekend ni aku dpt balik. Reason : Anis dh penghujung bulan2 nk bersalin..and lepas tu, lil Izz pon muncul in our life, after that aku pulak eksiden 1st march ari tu (mmg xbole nk driving for long distance). walaupun begitu, xdela aku overexcited sgt smpi drive laju2 n tak sedar diri..aku still ingat lg org tersayang. Apa yg aku nk cerita hari ni ialah hari malang aku lg skali. baru je lepas eksiden, balik lak ke Kajang dr K.selangor, ada lak kete hentam kereta vios dr blkg lak..cilakak...terkejut lil Izz smpi melalak dia kt blkg..S.H.!.T~!!!!
aku terus keluar dr kereta, tgk kereta merc lama warna merah yang langgar. aku kuar dgn muka tak puas ati dan mara2 kt driver tu bile dia kuar. Budak muda melayu yang drive. Lepas driver tu keluar, penumpang sebelah dia pon turut keluar. Aku agak mak dia kot, tak pun akak dia sbb nmpk sgt berusia je dr driver tu. Lepas aku mara2 tu, bleh lak penumpang yang tah mak dia ke akak dia tu sound2 aku cakap, apsal aku tiba2 berenti...GOSH~ apa soalan bodo yang dia bg..aku pon balas mara2 balik, kereta depan tu kan berenti, xkan la aku nk jalan je..tak bole pk ke? lampu merah depan tu..nak kata aku brek mengejut, semua yang depan aku brek mengejut disebabkan 2 kereta pancung jalan kt depan tu. Eksiden ni berlaku betul2 kt pintu masuk Sekolah Menengah Vokasional Sungai Buloh, even pak guard skolah tu pon nmpk kejadian tu.
Lepas aku marah2 kt akak/makcik tu plak, aku sound balik kt driver, kau bole x ke jgn tail gate kereta org, ada budak kecik dlm tu, skrg cmne? bg aku nombor telefon ko. dia bg la nombor dia. aku xpuas ati lg, terus mintak i/c dia, nk pastikan nombor dia x palsu. dia bg i/c dia. so aku salin no I/C n nama dia. dia menurut je apa aku mintak, agaknye sbb tau salah dia kot..xpon sbb dia tgk muka aku ganas ko, berparut2 kt muka (padahal parut dr eksiden sblm ni). aku test call, xdpt, enggaged..aku g balik kt kete dia, aku nmpk ada budak pompuan kt seat blkg, xtaula anak dia ke adik dia..kalau anak dia, xkan sblh dia td tu wife dia, tua nye...
aku cakap kt dia apsal tak bleh kol hp kau ni..dia cakap bater dia kong, dia bg aku bisnes kad yg ada nombor dia bg tu td utk pengesahan..
So, skrg kire cmne? nk report polis ke cmne? dia kata dia akan ganti, datang workshop dia, sbb dia kata dia pomen. so, aku kire abis kt ctu je la..tp sblm abis apa2 cmtu je, aku amik gmbr kerosakan kereta aku ngn kereta dia dan no plat kereta dia. aku lak leh lupe lak nk amik no plat kete dia td...
lepas aku gerak je, kete tu terus memotong aku, xtaula dia nk laju2 g mana, tp dlm kete tu aku rs xpueh ati je sbb x catit nombor kete tu. lepas jalan tu, anis mintak benti somewhere utk bg lil Izz makan. so, aku berenti kt ESSO sungai buloh. Sementara berenti tu aku cuba cari balik gmbr td, tp tak jmpa..owh gosh,xkanla kamera HP aku ni buat hal lg...aku dh start cuak, cmne lau xde no plat kete tu...

Sepanjang perjalanan balik dr Sg. Buloh ke Kajang tu, aku mmg rasa fobia, menggigil jek, dh xmacho dah, arap muka je ganas...kadang2 ada terasa kt selekoh2 yang buat aku rasa tak konfiden, tp aku tabahkan jugak ati..bawak slow je..sekitar 70-80km/h je, kt corner lak, aku akan ikot je panduan kelajuan corner...kalau 50km/h, 50km/h je la aku drive, kalau 40km/h, 40 la aku drive...adesss....
Sampai je kt rumah aku cek balik hp aku nk cari gak gambar tu kot masuk folder lain lak..last2 baru aku perasan, aku amik video, bukan amik gmbr..adoi, cek balik, baru jmpa..baru lega hati aku ada no plat kete tu walaupun sekejap jek, dlm 1 saat rasanya..sib bole pause...hehe

so, aku dh sms mamat tu, tunggu je la respon dia..workshop dia jauh, aku mintak dia bayar ganti rugi, sementara aku hantar je kt workshop biasa aku pegi, workshop ah heng kt jalan reko...
OMG~!! aku xtau la, ada konfiden ke tak nk drive lg nnt...gigil getar2 jekk..hurmmmm~

0 comments:

Post a Comment

 

©Copyright 2011 love.is.in.the.air | TNB