p.h.y.s.i.o RESULT

Tuesday 21 June 2011 0 comments
Physio yg conduct aku pnya session..dia ajar aku jek, terus g borak2 dgn geng..kekek

physio gym at Hospital Putrajaya

Semalam, (20 June 2011), aku g 2nd session of physio selepas aku mengalami kemalangan 1 March 2011. disebabkan bahu, ops, collar bone a.k.a. tulang selangka aku patah n masih tak sembuh sepenuhnya (tak tau lg result tulang aku dh smbung ataupun still split lg sbb epoimen ngn orthopedic 23hb ni). so, aku g sana seperti yg tertera dlm epoimen aku iaitu jam 10.30am. Tiba di sana lebih kurang 10.15, so bile jmpa physio aku, dia uji dulu daya kemampuan tangan aku...so, smua movement yg dia buat aku bleh ikot tanpa ada rasa sakit apa2...so, 2nd test, dia bg daya halangan utk tgk sama ada mampu menolak atau tidak..so, bbrp step yang dia tunjuk smbil tangan dia melawan arah tangan yang aku patut push.(korg paham ke ni?cmne nk explain nih?hehe) so, again smua test tu aku sukses dgn jayanya..dia tanya aku, ada rasa sakit apa2 tak?aku cakap just lenguh jek. otot2 aku lama xbekerja dia kata so, mmg akan terasa lenguh, sbb lenguh tu tak berkaitan dgn tulang..lega aku dgr...

so, lepas selesai bnda2 tu, physio sorg lg cakap, cmtu kiterang bg u ari ni last day la, buat bbrp exercise lg n pastu amalkan kt rumah..so, senaman kali ni dia bg aku dumbell. bermula dgn 4 pounds, aku angkat dgn mudah skali..so dia kata kite up je la berat dia...dia bg lak 6 pounds..skit berat (mungkin lama dh xangkat benda berat kot, tp slalu gak aku angkat lil izz:P hehehe) so, 3 senaman je bg..tp mmg amik masa gak, sbb :
  1. may be lama dh x exercise
  2. may be dah lama aku xbuat, so xbiasa dh
  3. aku byk berhenti2 sbb bahu ngn rangka aku terasa sgt lenguhnye..
so, last part pnya exercise just baring, tp angkat dumbel arah berlawanan...exercise aku smuanya belah kiri jek, sbb nk heal tangan kiri kan..tp risau gak aku jadik cm cite lady in the water, yg 1 karekter tu angkat dumbell sebelah jek, last2 sebelah tangan je yg muscular..hahahha :P

0 comments:

Post a Comment

 

©Copyright 2011 love.is.in.the.air | TNB